Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale werking van de website.
Instellingen
       
logo-vrouwengildetilburg-kleur

Nieuwsbrief VGT december 2020

Graag hadden we gezegd, dat vanaf januari 2021 onze bijeenkomsten weer konden doorgaan, maar zoals je zult begrijpen, is dat helaas nog niet het geval.

We hebben overwogen om alle activiteiten stop te zetten voor het gehele verenigingsjaar, dat is veilig en duidelijk, maar we vinden het ook belangrijk om de mogelijkheid tot sociale contacten weer te hervatten zodra het kan. Daarnaast hebben we te kampen met de onzekerheid of De Postelse Hoeve überhaupt nog open zal gaan voor ons.

Vandaar ons besluit om vrijwel alle activiteiten die binnen plaatsvinden voor het gehele verenigingsjaar af te gelasten, maar we houden de mogelijkheid open om in de maanden maart, april en mei de buitenactiviteiten alsnog door te laten gaan en eventueel nog iets extra’s te organiseren.  Voor wat betreft de reeds gestarte cursussen literatuur en kunstgeschiedenis houden we de optie open om ze in het voorjaar alsnog af te ronden.

We besluiten begin 2021 over de maanden maart, april en mei. Zodra er weer activiteiten mogelijk zijn, ontvang je een e-mail met de mogelijkheden en de datum waarop de inschrijving zal starten. Op dit moment kun je je dus nog nergens voor inschrijven. Hieronder vind je ook per activiteit de stand van zaken

Een tweede belangrijk punt is dat onze thuislocatie de Postelse Hoeve de horecafunctie gaat beëindigen. We zijn op zoek gegaan naar alternatieven en we kunnen wel stellen dat het niet meevalt om een geschikte en betaalbare vervanging te vinden.  Er zijn weinig locaties in Tilburg die een groep van ruim 100 personen kunnen plaatsen en dan gaan we uit van normale omstandigheden, dus als de 1,5 meter niet meer geldt. Wij zijn uitgekomen bij twee alternatieven en willen graag jullie voorkeur horen.

Van 27 november t/m 4 december 2020 kun je digitaal je keuze doorgeven. De werkwijze staat onder aan deze nieuwsbrief. We zijn benieuwd naar jouw voorkeur, dus laat je stem horen.

We wensen iedereen ondanks alles toch een goede tijd toe en hopelijk is er nog ruimte voor een beetje gezelligheid met de feestdagen. We zien jullie graag weer snel terug bij de activiteiten.

Verslag jaarvergadering 24 september 2020

Het verslag van de laatstgehouden jaarvergadering vind je terug op de website in het besloten gedeelte (dus na ingelogd te hebben als lid).

Kerstviering 18 december wordt afgezegd, het betaalde geld wordt teruggestort. Nieuwjaarsreceptie van 7 januari wordt afgezegd.

Lezingen

De lezingen zijn al stopgezet vanaf oktober 2020 en dat gaat nu ook gelden voor de rest van het verenigingsjaar. Waar mogelijk worden de lezingen die niet doorgegaan zijn, verzet naar het programma van 2021-2022.

Cursussen

Film is voor het gehele verenigingsjaar afgezegd.

Literatuur

De eerste bijeenkomst op 6 oktober is doorgegaan, de tweede van 10 november en de derde van 15 december zijn afgezegd. De vierde bijeenkomst van 12 januari gaat ook niet door. We proberen de vijfde bijeenkomst van 23 februari wel door te laten gaan en daarna ook de gemiste 3 nog in te halen. Besluit begin februari.

Kunstgeschiedenis

De eerste en tweede bijeenkomst zijn doorgegaan. De derde, vierde en vijfde bijeenkomst zijn afgezegd en worden mogelijk verplaatst naar het voorjaar van 2021. Besluit begin februari.

Biologie

Is afgezegd en wordt verplaatst naar november 2021. De betaalde cursuskosten worden teruggestort.

Muziek en Filosofie 

Beide cursussen worden afgezegd.

Overige activiteiten

Wandelingen

De havenwandelingen in november zijn afgezegd. Het besluit of de wandelingen die staan gepland op 14 april en 12 mei doorgaan, wordt begin maart genomen.

Lunchen bij de ROOI PANNEN

We hebben data hiervoor gereserveerd en besluiten begin januari of de lunches door kunnen gaan en we de inschrijving open kunnen stellen.

Uitstapjes

De uitstapjes naar de Gruyter op 21 januari, de Joodse Synagoge op 25 februari, de kaasmakerij op 26 maart, en het Philipsmuseum op 20 april worden afgezegd. We proberen ze weer op te nemen in het nieuwe jaarprogramma.

Dagreis

De dagreis staat gepland op donderdag 20 mei 2021, het besluit hierover wordt begin maart genomen.

Mariaviering op 18 mei, het besluit hierover wordt begin maart genomen.

Digi-maatjes

De meeste van ons kunnen zelfstandig inloggen op onze site en hebben geen moeite met het digitaal inschrijven op de activiteiten. Voor een aantal leden blijft dit echter lastig. We zouden graag voor hen een digi-maatje regelen. Ben je bereid een VGT lid dat bij jou in de buurt woont een paar keer per jaar even te helpen met het inschrijven op de computer, stuur dan een mailtje naar ofni.[antispam].@vrouwengildetilburg.nl . Wij leggen een lijst met digi-maatjes aan en nemen contact met je op zodra iemand in de jouw omgeving om hulp vraagt.

Nogmaals een dringend verzoek: we hebben vrijwilligers nodig voor het bedenken/organiseren van activiteiten, bedenken/organiseren van lezingen, digitaal samenstellen van het programmaboekje, coördinatie van de bezorging van alle programmaboekjes. Liefst gecombineerd met  een bestuursfunctie, maar eventueel los daarvan. Neem contact op als je je hiervoor wilt inzetten.

Werkwijze stemmen voor een locatie

  • Ga naar vrouwengildetilburg.nl
  • Op de pagina links zie je INLOGGEN staan.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als gevraagd wordt de ruitjes te tellen, vul het aantal (cijfer) in.
  • Nu ben je op de pagina met jouw persoonlijke gegevens en het besloten gedeelte van de website
  • Klik op nieuwe locatie (dat staat rechts in de grijze balk)
  • Klik op de locatie van je voorkeur
  • Klik op STEM

     

    logo-vrouwengildetilburg-kleur

    Nieuwsbrief VGT augustus 2020

    Na veel overwegingen heen en weer hebben we besloten om te beginnen met de activiteiten, maar wel met flinke aanpassingen. 

    Er zijn minder activiteiten en aanpassingen gelden op het vlak van:

    • het aantal deelnemers,
    • de prijs omdat er minder deelnemers zijn toegestaan en de kosten gelijk blijven,
    • Neem RIVM maatregelen in acht b.v. hou 1,5 meter afstand van elkaar,
    • waar vereist moet een gezondheidsverklaring afgegeven worden,
    • waar vereist worden namen en telefoonnummers van deelnemers doorgegeven,
    • aanwijzingen van de Horeca opvolgen, denk bijvoorbeeld aan het ophangen van de jassen aan de eigen stoel en niet in de gaderobe.

    Volgens de RIVM richtlijnen is het verantwoord om ook activiteiten binnen aan te bieden. We vragen echter iedereen om haar eigen afweging te maken, het VGT is en kan niet verantwoordelijk zijn voor mogelijke besmettingen.

    Inschrijven kan vanaf 1 september voor de activiteiten t/m december. In de volgende nieuwsbrief die eind november verschijnt, komt de inschrijving aan de orde voor januari t/m mei. De inschrijving start dan op 1 december. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat we toch tussentijdse aanpassingen moeten doen, dus alles is onder voorbehoud.

    Omdat er minder leden toegelaten kunnen worden, zullen we proberen de inschrijvingen zelf enigszins eerlijk te verdelen, zodat niet wie het eerst inschrijft ook altijd eerst aan bod komt. Dit voorkomt dat één lid aan alles kan deelnemen en een ander lid aan niets.

    We gaan de toewijzing doen op 10 september. Dit betekent dat 

    • je sowieso op de tijdelijke wachtlijst staat tot 10 september
    • iedereen die na 10 september inschrijft een grotere kans heeft om op de blijvende wachtlijst te belanden.

    Schrijf toch altijd in, ook als er een wachtlijst is. Misschien veranderen de RIVM-regels of kunnen we de activiteit toch nog bijboeken.

    Hierbij tevens een dringende oproep om niet na inschrijving zonder bericht weg te blijven, maar je af te melden zodat iemand anders je plaats in kan nemen. Nu er zo weinig plaatsen zijn, is dit extra belangrijk.

    Voor de contributie ontvang je in september een factuur, de activiteiten gaan we dit jaar pas achteraf  in rekening brengen vanwege de onzekerheid over noodzakelijke aanpassingen.

    24 sept. Jaarvergadering van 14.00 – 14.45 uur.

    Iedereen is welkom, maar we stimuleren dit keer niet om de vergadering te bezoeken. Er staan geen belangrijke beslispunten op de agenda en we kunnen maar 36 leden plaatsen.  Mochten er meer inschrijvingen komen, dan houden we dezelfde jaarvergadering voor de tweede keer van 15.00- 15.45 uur.  Je kunt alleen inschrijven voor 14 00 uur, maar het is mogelijk dat je vanwege veel belangstelling om 15.00 uur geplaatst wordt.

    Er is geen collecte rondgang, maar er staat een soort collectebus bij de zaalingang en we vragen je om daar een gift aan de stichting Melania in te deponeren.

    Er zijn geen kosten aan de jaarvergadering verbonden, maar inschrijven vóór 19 september is verplicht. 

    UITSTAPJES

    16 sept. Spoorzone wandeling  prijs € 6,-. Er is plaats voor 1 gastvrouw + 35 leden, inschrijven vóór 10 september

    8 oktober Voorlinden en Oranje hotel gaat niet door. 

    13 okt. Palingrokerij gaat niet door.    

    5 + 12 + 13 + 20 nov.  Proef de kade gaat niet door.        

    Hiervoor in de plaats komt een wandeling door het  Piushavengebied met deels bezoek aan Aabe terrein. De data en aanvangstijden zijn gelijk aan die van Proef de Kade, prijs 6,-.  Wij geven zo nodig namen en telefoonnummers door aan de Stadsgidserij.

    1 dec Citytour gaat niet door. 

    18 dec Kerstviering blijft hetzelfde, maar voor maximaal 66 leden.

    7 januari Nieuwjaarsreceptie gaat niet door  

    Voor alle activiteiten in de Postelse Hoeve  geldt dat we op 1,5 meter afstand van elkaar zitten met de jas aan de stoel en dat we niet onnodig rondlopen. De Postelse Hoeve krijgt indien vereist de namen en telefoonnummers van de aanwezige leden door.

    LEZINGEN

    Gaan vooralsnog allemaal  door, maar inschrijven is verplicht. 

    Er kunnen maar 38 leden inschrijven per lezing, terwijl er meestal tegen de 100 leden aanwezig zijn. Voorlopig zijn introducees NIET welkom.

    De lezingen zijn niet meer gratis, ze kosten € 3,00 per lezing, maar dat is inclusief een kopje koffie/ thee in de pauze. Ook voor lezingen geldt: meld je a.u.b. ook weer af als je onverhoopt toch niet kunt komen, zodat er iemand van de wachtlijst kan opschuiven!                         

    CURSUSSEN

    Film gaat niet door 

    Overige cursussen

    Maximaal 23 inschrijvingen per cursus. Omdat de aantallen meer dan gehalveerd zijn, is de prijs helaas duurder geworden. De prijs is nu wel inclusief koffie of thee  in de pauze.

    Kunstgeschiedenis prijs wordt € 50 inclusief € 11,00 voor koffie/thee in de pauze.

    Literatuur prijs wordt € 45,- inclusief € 11,00 voor koffie/thee in de pauze.

    Biologie st prijs wordt € 45,- inclusief € 8,80 voor koffie/thee in de pauze.

                                                    

     

    LID WORDEN

    Klik op de link hieronder en vul het aanmeldformulier in.

    Lid worden